tan tin tan tin

tan tin tan tin
Setiap Cerita ..Setiap Coretan .. Setiap Idea .. Setiap Luahan .. Setiap Lontaran .. Setiap Ilmu .. Setiap Maklumat .. Kita Berkongsi Bersama Di Sini :D

Saturday, January 1, 2011

:: genap setahun lebih menjadi besian ;D ::

Assalamualaikum ... :D

yeah! ade je kan aku neh nak menconteng2 blog neh .. ada aje citer nak share neh... ieh... tak reti dok diam ke ha... ngeng ngeng :P 


sebenar nye ....... saje je... bosan2 kan .. nak kate tkde kje sbnr nye bertimbun je haa kje..ass.. yg belom siap .. tapi tuh lahh .. bile nak nyiapkan ass mesti melencong ke laen .. adeii .. *padahal ass memo meeting kat sblh neh ha..dok menunggu den tok nyetelkan haa.. ayat da cm sakai vs bi daaa ... huhu*



eh?? pnjg sgt haa mukadimah nye... ermm..selama aku idop ngn besian yg melekat di gigiku ini..genap setahun lebih da aku pakai braces neh ... wahh...cm tak caye lahh ... tup tup.. daaa sampai mase da utk aku mncabut ini besi yg ada kt gigi aku neh ha... tp bkn skrg lahh nk cabut nye... insyaAllah kalau tkde pape hall mybe pas aku abeh stdy kot..kot lahh ... tgok lahh cm ner nnti...
tp rse syg lahh plk nak cabut besian neh...sbb da terbese kan...walaupon tgok cm ssah je nk ckp n mkn.. tp kalau da terbese da tk mnjadi mslh lahh kan ;D



okeh... knape aku nak pakai braces neh ha???




dalam kes aku neh.. gigi aku dulu jenis tak tersusun... n ketara sgt lahh taring nye ha....da ala2 cm drakula haaa..cuma tak isap drh org je...HAHA...


then.. kbtolan plak ad sorg mmbr aku neh yg bese aku panggil naim je.. kitorg mmbr baek time skola dulu lahh ... haaa.. die tuh pkai braces.. so..aku pon try r usha2 tnye die cmner prosedur nak pkai besian tuh..pas tuh..die pon trgkan lahhh...ooo.. dok mengangguk2 lahh aku kat situ dgn penerangan beliau.. okeh..settle!



balik umah terus lahh usulkan niat di hati tuk memakai besian tersebut kat ayah...mase tuh reaksi ayah cool je... maintain hensem lahh...haha..ayah mmg hensem pon! lalala :D hah... smbg balik...lame gk ayah fikir akhir nye....dup dap dup dap... ayah bersetuju lahh dgn niat murni aku neh...HHAHA..cannot go lahhh *bak kate apez!* 


sok nye aku dgn ayah strt lahh g KLINIK PERGIGIAN BESAR TANJUNG KARANG SELANGOR..kat situ lahh aku ulang alik dari sekinchan ke tnjong tok aku mengikuti setiap appoinmnt yg di bagi ngn nurse kat sane...kne g cabut gigi lahh.. 4 btg tuh...huhu...*mase tuh da rpe cm org tue tkde gigi da* haha...pas tuh p x-ray rahang kat hosptal klang..mmg agak leceh lahh..tapi di sebab kan niat di hati tuh... kena lahh turutkan ap yg di suruh n ptut di buat..


n...smpai lahhh mase nye utk dpsang besian kat gigi aku... igtkan sakit lahh kan tp tkde lahh sgt...okeh lahh... sbb dier psg tuh gne laser...hah...mcm tuh lahh yg aku nmpk...nak kate lame psg tuh tkde lahh sgt.. tp dekat sejam gk lahhh ... huhu...



bila da siap... doktr suh tggu dlu cz nurse nak bg trkh app yg stros nye...aku ambek pluang lahh time tuh tok menyerbu ke toilet..carik cermin dulu lahhh ... nak tgok ap yg suda jd pd gigi ku.... sekali aku tengok !! nahh !! blink blink !! bersinar2 haaaa besi yg ad kt gigi aku... disertakan dgn band colour hijau atas bwah...huhu...haha...dulu aku geli bile tgok org pkai braces.. sekali nye...hah...aku sndri pakai.....padan muke aku !! geli lahh kau...tapi da tak geli da... nmpk cool lahh pkai braces neh... hahaha...BEST!!...



bile aku tnjuk kat ayh aku... trkjot ayh tgok..ayh takot nak tgok gigi aku sbb ad besi... haha.... sbr je lahhh.. mak lagi sempoi... senang je mak ckp... kalau aku nak mkn cm ssah je... mak kate.." npe plak ssah.. kau pnye gigi kan ada besinye ye kuat gigi kau tuh " wahh !!! mak aku sememang nye jujur dan COOL lahhh ...  *perli aku memang kegemaran mak aku lahhh* huhu...sob sob ... 



pape pon selamat ulangtahun lahh besian yg ada kat gigi aku neh haa...:B syg braces!! <3 tk sabar nak bukak braces neh tp cm syg plk...ngeee... skrg da byk kali da aku p app neh... tkar band colour2... setakat neh aku da gne band colour hijau, kelabu, putih, n skrg neh yg terbaru neh... colour PINK lahhhh ... =_= last2 kne gk aku pkai yg colour pink...hmmm... redha saje lahh ..tp cm lawa plk...ngeee....jujur weh!! :P




pic neh aku tak igt da kali ke bpe app tkar band nye...:P





dulu time brgmbr suka tayang gigi taring nye haaaa....HAHA... skrg neh kalau brgmbr suka tayang besian nye haaa..... :D ....






----------------------------------------------------------------







p/s:sesetengah orang kate pakai braces adalah haram..sebab mengubah kejadian tuhan.. tapi kalau kite niat nak mengelokkan tak menjadi hal kan... bukan niat saje2... ermm .. tak tau lahh.. ap pandangan korg ha??? pasal pemakaian braces neh? 


--> okeh...nanti aku sambung citer lagi lahhh .... daaaaaa....:D


SELAMAT TAHUN BARU !!
SELAMAT DATANG 2011 !! ...:D



No comments:

Post a Comment