tan tin tan tin

tan tin tan tin
Setiap Cerita ..Setiap Coretan .. Setiap Idea .. Setiap Luahan .. Setiap Lontaran .. Setiap Ilmu .. Setiap Maklumat .. Kita Berkongsi Bersama Di Sini :D

Friday, November 4, 2011

:: Macam - macam Perangai ::

Assalamualaikum .. 

Selamat Pagi semua pembaca :) berupdate kembali pada jam 7.05 minit pagi .. sesudah subuh terus bukak lappy untuk mengupdate entry .. yelahh ! semalam aku tak sempat nak update .. terlampau letih =_=

berbalik pada tajuk entry .. ye ! macam macam ragam ! kenapa ? 
aku semalam pegi balik bangi sekejap gara gara nak uruskan reg sem tak beboleh .. nak kate aku berhutang aku da banki in siap siap da duit untuk bayar yuran tuh .. tapi MENGADA ! tak nak bagi aku reg pulak .. nak jugak aku jauh2 pegi berurusan ke bendahari kolej pulak .. 
pepagi lagi aku bangun da siap sume ayah aku hantar aku kat bas stand kuala selangor .. da naik bas .. nk ke ktm tuh bkn terus sampai .. lame ! =_= .. 

mane tak nye da sampai area sg buloh bole pulak jalan JAM ! .. da terkedek kedek lerr bas tuh ... sampai je ktm cepat cepat aku turun bas terus p beli tiket .. dpt tren pulak tak dpt tmpt duduk .. lagi lahh sadis ! .. sabar je lahh .. tak lame lepas tuh ade lahh rezeki dapat duduk .. Alhamdulillah :) GEMBIRA !

sampai bangi aku terus ambek prebet ke kolej .. sampai kolej .. aku laju je jalan menonong ke OSC stand for One Stop Centre then aku terus tekan punat no giliran bahagian bursary .. 
tengok tengok dapat no BERTUAH ! 1084 ! 
aku org last bole berurusan sebelum pukul 12 .. memang lame !
kesian dorg yg nak settlekan kes bayar yuran neh. .. kena tggu lepas org abeh solat jumaat .. kesian lahh yg jejauh dtg tuh ... 
tapi aku bersyukur walaupon aku orang last .. aku dapat gk berurusan .. bkn mslh susah mane pon .. aku tnjukkn slip bill payment yg aku da bank in kat org bendahari tuh .. sng2 je dorg uruskan .. kejap je pon .. terus bole reg .. tak macam hape aku tunggu ! =_=

settle je sume ! aku terus gerak balik .. 
kriuk kriak ! erk ? perut aku da berdondang sayang -_-"
baru aku igt pagi tuh aku tak sempat sarapan sebab nak kejar masa ... huhu T_T

time tggu kat ktm .. aku terperasan lahh sorg laki neh dukung baby neh ... bila die lalu depan aku ... Ya Allah ! comel nye ! baby tuh ! ... aku tgok ayah nye nmpk mude gile .. umur dlm 20an .. emak budak tuh tkde plk ... die ngn ayhnye je .. 
sejuk je aku tengok muka budak kecik tuh .. rase nk dukung2 je ! ...
ayah die lagi .. cool je dgn berspek mata besar .. tak malu pon bawak anaknye kehulu kehilir .. HEHE .. siap main2 lagi dgn bby girl die tuh ... ;D

ok ! KTM da sampai .. naik je tren kena berdiri lagi ... =_=" bile stop kat every station sume nye da berkerumun .. sume nak cepat ! .. tapi nak cepat pon cuba mulut tuh jangan memekak ! 
nak naik tren naik je lahhh .. 

kalau da sesak + sempit + serabut + panas + bising jawapannya memang nak kena MARAH lahhh tak reti reti nak bagi laluan untuk orang keluar dulu ke da lahh memekak main serbu masuk da macam kambing kambing tau tak ... belajar lahh jadi warga Malaysia yang berdisiplin sikit .. TAK MALU ke foreigner tengok gaya korang =_=

* aku pon nak cepat tapi cuba lahh berADAB sikit .. *

( situasi di KTM dari bangi nak ke sungai buloh )

hah ! itulahh .. kau tuh perempuan tapi tak senonoh .. ape wehh .. malu lahhh 

setelah melalui macam macam ragam keaadaan sume .. akhirnye .. sampai jugak destinasi aku ..

SUNGAI BULOH !
teruihh dapat bas .. naik tggu dan tggu .. sampai lerr jugak kuala selangor .. dengan pening nye tak makan punya pasal .. sampai bas stand kuala terus aku serbu kete bapak aku ! CERIA je muka aku time tuh.. HEHE ...

ayah ! g TESCO jom ! .. hehe .. misi aku ! nak carik makanan lahhh !

LAPAR ! ..

sebelum pegi tadi takde nye terasa lapar .. da balik mmg lapar prot prot ah ! ..
da settle beli barang ! beras 3 kampit ! ayam 3 ekor ! fuiyyoo !! da macam nak buat kenduri aje ... balik umah lahh .. sampai2 umah .. solat .. settlekan dokumen yg aku nak g print ..aku terus ambek kunci moto ..


vroommmm !

ke cc .. nak print ..nak pulak time bwk moto crame kaki aku ... da bwk rupe mcm hape .. kaki kiri terpaksa aku agkt sandarkan kat raga moto sbb aku nk urut2 bagi okeh sikit .. tak okeh gak .. sampai lahh aku balik umah .. urut dgn myk angin .. okeh pon time aku da tido .. " tido awal malam tadi :P " 



p/s : kadang kadang manusia lupa dan tak perasan dengan ape tindakan yg dorg buat :)
esok raye !!!! :D 

SELAMAT HARI RAYA AIDILADHA SEMUA !

No comments:

Post a Comment