tan tin tan tin

tan tin tan tin
Setiap Cerita ..Setiap Coretan .. Setiap Idea .. Setiap Luahan .. Setiap Lontaran .. Setiap Ilmu .. Setiap Maklumat .. Kita Berkongsi Bersama Di Sini :D

Saturday, July 2, 2011

:: Warna Kurang Menarik ::

Assalamualaikum..
Tepat jam 11.11am hari ahad .. lepas je aku breakfast .. aku terus mengadap lappy aku untuk mengupdate entry terbaru neh .. sambil layan kerenah si hensem fath ( adik sepupu aku ) hehe ... tersenyum sorg2 aku ... comel je ! :D dgn melayan ngantuk tak cukup tidur nye malam tadi .. dengan baru nak lelap lena da ade yang kacau ( henset memekak pulak ) ! heh ! tak nikmat betol tidur aku ..
okeh entry awal pagi tadi aku ade sebut pasal warna - warna kesukaan nabi muhammad s.a.w kan ? kali neh aku nak tulis entry pasal warna kurang menarik .. so , jom kita baca dan ketahui maksud disebalik warna yang kurang menarik neh :)

Selain warna - warna pakaian yang sunat atau harus dipakai, terdapat warna yang makruh dan tidak digalakkan memakainya berdasarkan keterangan hadis seperti dikemukakan di bawah ini.
WARNA BERBUNGA - BUNGA

Imam Muslim meriwayatkan hadis daripada Abdullah bin Umar r.a, katanya : " Suatu ketika apabila Nabi s.a.w melihat di ata badanku ada dua baju berbunga - bunga ( bunga ghafar merah ) lalu bersabda, maksudnya : " Ini (warna) pakaian orang bukan Islam, jangan kamu memakainya. " Warna merah bunga ghafar ialah warna merah menyala ( terang ).

WARNA KUNING

Diriwayatkan daripada Sayidina Ali k.w katanya : " Nabi s.a.w telah melarang aku memakai sutera yang diimport dari Syam 
( Syria ) dan Mesir yang bernama al qassi dan melarang juga aku memakai kain yang bercelup warna kuning ". 
-( Riwayat at TArmizi )
Imam An Nawani dalam Syarah Muslim, berkata : " Bersalah - salahan pendapat (khilaf) para ulama tentang masalah warna celupan kuning. Jumhur ulama daripada para Sahabat dan Tabi'in dan yang kemudian daripada mereka, termasuk imam - imam mazhab (Syafi'i, Hambali dan Maliki) berpendapat harus memakainya. Akan tetapi, kata mereka, selain daripada kuning adalah lebih afdhal dipakai ( celupan kuning tidak digalakkan " ).
Menurut salah satu jemaah ulama, makruh (dilarang) berpakain celupan kuning. Makruh itu adalah makruh tanziah (bertujuan membersih diri daripada kekejian).

Keterangan hadis - hadis di atas menunjukkan beberapa warna yang amat disukai oleh Nabi s.a.w, ada warna yang cuma dipakai sekali - sekala dan ada yang dilarang memakainya. Ini menunjukkan ada warna - warna tertentu yang menarik terapi dan aura yang baik, ada yang kurang baik dan ada yang tidak baik. 
p/s : ooo .. baru aku tau yang Nabi s.a.w tak suka warna merah terang lah dengan warna kuning.. -_-"
warna kuning memang aku tak berapa minat warna merah tuh .... err err .. aku ade jugak pakai baju warna merah .. ngeeee :P 
takpe2 pape pon kita da tau da warna - warna yang tak menarik neh warna ape kan? :) 

tadi hampir2 aku nak menangis ... huuu .. bila aku dok taip2 si fath hensem neh terCLOSE tab sebab die p dok main mouse aku haaa... wahhh! .. tkpe2... aku pegi peluk dia kuat2 tak kasik lepas baru aku bukak balik ... HAHA.. aku tau entry neh mesti ade lagi tapi kat dalam draft lahh ... :) hehe ... macam macam betol 

SELAMAT MEMBACA YE :)



:: Warna - Warna Kesukaan Nabi Muhammad S.A.W ::

Bismillahirahmanirrahim..
Assalamualaikum sume ! setelah berapa bulan tidak mengupdate entry..baru hari neh lahh nak mengupdate entry terbaru tepat jam 12.13am.. hari ahad 3 july 2011 .. :)

okehlahh .. berdasarkan tajuk entry kat atas tuh kan .. mesti korang pon ade jgk warna2 kesukaan korang .. so, kat sini nabi kita Muhammad S.A.W pon ade warna2 kegemaran nye.. okeh.. aku akan listkan mengikut turutan lahh antara warna2 dan kelebihan yg ade dgn warna tersebut yg baginda minat :) selamat membaca okeh !
Nabi Muhammad S.A.W sendiri, selain memakai pakaian pelbagai warna, beliau mempunyai minat dan kesukaan tersendiri kepada warna-warna tertentu. Di antara warna-warna pakaian yang menjadi kegemaran Nabi S.A.W ialah putih dan hijau.Terdapat juga keterangan bahawa Nabi S.A.W pernah memakai pakaian berwarna hitam , merah hati (pink) , kelabu dan warna bercampur-campur. 

PUTIH

Mengenai warna putih, al-Nasa'i dan al-Hakim meriwayatkan Hadis daripada Samurah r.a ,Rasulullah S.A.W bersabda , maksudnya : " Pakailah pakaian berwarna putih kerana ia lebih suci (bersih) dan baik.."
Dari Ibnu Majah bahawa Nabi S.A.W bersabda, maksudnya : 
" Sebaik-baik pakaian untuk mengunjungi (Tuhan) ke masjid atau menziarahi kubur ialah berwarna putih " .

WARNA HIJAU

Mengenai warna hijau pula, Abu Daud dan al-Tarmizi meriwayatkan hadis daripada Abu Rimsah (Rifa'ah) : " Aku telah melihat Rasulullah S.A.W memakai dua baju berwarna hijau " 
Ibnu Hajjar dalam Tanbih Akhbar memetik kenyataan salah seorang Sahabat Nabi S.A.W telah berkata : " Pada hati raya kami disuruh memakai pakaian berwarna hijau kerana ia lebih utama dan dihukumkan sunat. Adapun warna hijau afdhal daripada lain2 warna sesudah putih " .

WARNA HITAM

Mengenai warna hitam, terdapat keterangan hadis riwayat Iman al-Tarmizi dari sahabat Jabir bin Abdullah r.a katanya : " Telah masuk Nabi S.A.W ke negeri Makkah pada hari kemenangan menawan Makkah (Futuh al-Makkiah), aku melihat ia berserban hitam " -(Bahrul mazi - juz 12).
muslim,Abu Daud dan al-Nasa'imeriwayatkan Hadis daripada Amir bin Hurais r.a yang berkata : " Aku pernah melihat Rasulullah S.A.W berada (berkhutbah) di atas mimbar dan di atas kepalanya terdapat serban hitam..."
Ibnu Ady meriwayatkan daripad Jabir r.a yang berkata : " Aku pernah melihat Nabi S.A.W berserban hitam yang dipakainya pada hari raya " .

WARNA MERAH HATI

Riwayat Imam Ahmad, Abu Daud, al-Tarmizi dan al-Nasa'i dari Abu Rimsah r.a katanya : " Aku pernah melihat Rasulullah s.a.w berkhutbah di baghalnya di Mina, sedangkan beliau berpakaian warna merah hati buatan Yaman ".
Al-Baihaqi meriwayatkan hadis dari jabir r.a katanya : " Pernah Rasulullah s.a.w berpsksin bercorak merah pada dua hari raya dan pada hari Jumaat ".
Dari mahmud bin Ghailan dari Abdul Razaq dari Sufian al-Sauri dari 'Auni Ibnu Abi Juhairah dari bapanya, kata bapanya : " Aku melihat nabi s.a.w memakai pakaian berwarna merah ( merah hati ), warnanya memancar bagaikan cahaya dari celah kedua betisnya 
( kerana indah dan berseri )" - ( Riwayat bukhari ).
Dari Ali bin Khasyram dari isa bin Yunus dari Isril dari Abi Isyaq dari al-Bara bin Azib r.a menceritakan : " Tiada seorang pun yang pernah aku lihat memakai pakaian berwarna merah yang lebih indah dan serasi warnanya daripada Rasulullah s.a.w.".

WARNA KELABU

Al-Tarmizi meriwayatkan Hadis daripada Ibnu r.a yang berkata : " Pernah (tidak selalu) Nabi s.a.w berkhutbah di hadapan ramai sedang baginda memakai serban kelabu ".
Al-Bukhari meriwayatkan dari Ibnu Abbas r.a dia berkata : " Pernah Nabi s.a.w keluar dengan kepala yang dibalut sehelai kain yang berwarna kelabu ".

WARNA BERCAMPUR-CAMPUR

Imam Bukhari meriwayatkan hadis daripada Anas r.a, beliau 
(Anas r.a) pernah melihat : " Nabi s.a.w menutup kepalanya dengan kain biasa yang bercorak-corak (pelbagai) warnanya ".
Dari Muhammad Basyar dari Abdur rahman bin mahdi dari Ubaidullah bin Iyad dari bapanya yang bersumberkan dari Abi Ramsah r.a katanya : " Aku melihat Nabi s.a.w memakai dua helai kain berwarna hijau bergaris-garis ".

Demikianlah sebahagian riwayat menerangkan warna-warna pakaian yang pernah dipakai oleh Nabi s.a.w. Tetapi yang sering kelihatan Baginda s.a.w. pakai ialah pakaian yang berwarna putih. Warna putih ialah warna yang amat digemari oleh Baginda s.a.w.
p/s : so ? korang korang agak2 warna kegemaran korang ade tak termasuk dlm list yg kat atas tuh ? :) 
aku paling suka warna HITAM sebab bagi aku hitam itu simple ;) 

SELAMAT MEMBACA YE !


Saturday, June 11, 2011

:: Sekali Lagi Terkena ::

Assalamualaikum..

lame betol aku tk update entry .. bz wehh ..huhu .. sbnr nye tk tau pon nak citer ape kat sini nehh .. tp tuh lahhh .. da lme sgt kan tk menaip berjelar jelar .. :P 
kenapa tajuk kat atas tuh aku tulis cm tuh ? hmmm .. SEKALI LAGI TERKENA 

hmmm .. mmg nasib aku tk bape nak baik lahh hari nehh .. mane tk nye .. td aku "kebabom" haaaa...bak kate mak aku lahhh .. kebabom tuh mksd nye xcdent haaa .. tp aku guna ayt kias sikit2 lahhh ... :P

huuuu .. disebabkan xcdnt td aku agak SERIAU daaa nak bwk moto lagii....huuuuu ... untung aku tk luka terok haaaaa...
* telah dipijak badan aku dgn mak aku haaa skrg nehhh sambil taip entry ...fuiyooo ... sempat lg tuhhh :P *

adoiii !! mmg TERBAIK lahhh ... elok haaa aku menaip sambil meniarap nehh .. ada haaa kaki yg dok pijak badan aku ... adoiii ... senak nafas aku !! .. huhu ... bkn ape lahhh .. mak aku urut sbb td kan da jtuh takut ade effect pape lahhh kan lg2 akt dalaman haaa ...sebelum tadi aku da kena IRON haaa dgn mak akuu ...hoho.. IRON ?? nape iron ? mcm kejam je kann bunyik nyee.... HAHA.. tk lahh mak aku guna IRON utk tuam tmpat yg lebam2 kat bdn aku .. mak aku jd DOKTOR aku lahhh ...hehe... byk gelak jeee .. mak bebel2 aku tp aku usik2 makk .. mane tk nye.. mak cakap .. " tuh lahhh elok sgt lahhh korg berdua *aku dgn adek laki aku* nak sgt jd STUNTMEN haaaa ... " erkk? kena perli lagi .. HAHA ... sabor je lahh..da bese daa... HAHA ...
pape pon alhamdulillah lahh aku tk teruk mane..lebam2 sikit je... tp moto..ngeee.... pon tk de lahhh teruk mane..:P HAHA ..


moral : pandu lahh kenderaan dgn berhemah :) yeah ! 


comel kannn ?? mcm muka ijah !! HAHA *adek kembar aku yg busuk !*





Friday, May 27, 2011

:: Rahsia Gerakan Jari Tangan ::

Assalamualaikum .. 

Tahukah kamu? pergerakan jari tangan boleh mencerminkan personaliti seseorang itu bermain dengan jari, bermain hidung atau mematahkan jari-jarinya, pasti ada yang sedang bermain di fikirannya,ketika itu.Cuba kamu perhatikan apabila si dia bercakap atau duduk bersahaja, jarinya akan selalu ke mana. 

NAK TAHU APA?  


JOM SELIDIK !! XD


MEMICIT ATAU MEMEGANG HIDUNG

Seseorang yg tidak mudah tertipu dan sangat berwaspada dalam apa juga tindakan yg dilakukan.Seorang yg pemalu dan sukar utk berkongsi rahsia besar dengan orang lain kecuali orang yg benar-benar dipercayai. Dari segi perbelanjaan, mereka ini sebenarnya sangat bersita rasa tinggi dan juga boros. Tak pandai berjimat dan terlalu mengikut rasa.

MELETAK TANGAN PADA BAHU KAWAN 

Bagaimana pula dgn mereka ini? mereka seorang yg degil dan suka ikut kepala sendiri. Boleh dikatakan seorang yg pentingkan diri sendiri. Tetapi, mereka adalah teman yg sangat mengambil berat dan prihatin terhadap masalah yg dihadapi oleh teman-teman lain. Si dia ini juga seorang yg suka membantu dan mudah utk berurusan dgn mereka.

BERMAIN DENGAN JARI-JARINYA

Bagi mereka ini pula, mereka mempunyai tahap humor yg tinggi. pandai berjenaka rupanya. Sikap yg boleh dipuji adalah mereka seorang yg bersikap terbuka dan dapat menerima kritikan atau pandangan orang lain tanpa mengambil hati. Namun, mereka ini seorang yg lambat menerima arahan dan sambil lewa. Bukan jenis lipas kudunglah.Tetapi, mereka sangat baik dan rajin.
MEMATAHKAN JARI JEMARINYA

Duduk dgn mereka, mereka sering mematahkan jari-jari dan bermacam-macam bunyi yg keluar. Bagaimana dgn mereka ini ?
mereka sebenarnye seorang yg gugup dan kurang yakin utk berbicara dgn org lain. Kurang keyakinan diri adalah masalah utama apabila mereka berhadapan dengan org lain. Namun, mereka seorang yg adil, baik hati dan sedia membantu sesiapa sahaja.
MENGGIGIT KUKU

Ouch ! ini adalah tabiat sesetengah orang. Pantang dibiarkan, habis kuku digigitnya. Nasib baik kuku tangan. Mereka seorang yg kelam kabut. Tidak pandai menguruskan masa dan sering pelupa adalah masalah utama mereka. Selain itu, mereka sering dilihat gugup dan gementar apabila berbicara. Mereka juga agak perahsia orangnya.

BERMAIN DENGAN RAMBUT DAN MEMINTAL HUJUNG RAMBUT

Jari asyik bermain dgn rambut sahaja. Mereka ini sebenarnya seorang yg suka berkhayal. Selain itu, mereka ini sebenarnye jenis yg meminta-minta. Apabila permintaan tidak dipenuhi, mulalah nak merajuk. Selain itu, disebalik sikap berkhayal mereka, mereka ini sebenarnya sukar utk dipengaruhi. Mereka ada pendirian yg tetap dan keras kepala juga.

MENONGKAT DAGU

Siapa sangka si penongkat dagu ini adalah seorang pendengar yg setia jgn risau kerana rahsia akan selamat ditangannya. Mereka suka mendengar masalah teman-teman dan sangat setia dlm persahabatan. Namun,mereka ini jenis cepat bosan dgn sesuatu dan agak kedekut sedikit. Mungkin juga mereka seorang yg berjimat-cermat.

SUKA LETAKKAN TANGAN ATAS MEJA

Hmm, mereka ini sebenarnya seorang yg 'happy go lucky' dan pandai menyesuaikan diri dgn keadaan. Mereka seorang yg 'cool' dan jarang sekali nampak mereka panas baran atau pemarah. Mereka amat disenangi ramai dan seorang yg peramah. Namun, mereka agk suka bergantung pd org lain dan tidak pandai berdikari.

MENGGOSOK-GOSOK TELAPAK TANGAN

Ramah dan berfikiran matang ! itulah diri mereka yg sebenar.Mereka seorang yg berterus-terang dan tidak suka berbohong. Apa sahaja yg mereka rasa tidak betul, mereka akan luahkan dan tidak sesekali mahu memendam atau berselindung. Mereka juga seorang yg mudah memahami perasaan orang lain dan suka membantu. Sikap prihatin juga adalah sebahagian daripada mereka.

MEMUTAR CINCIN

Sangat menepati janji ! jangan sesekali mahu mengingkari janji dgn mereka kerana kamu mungkin akan dimarahi. Mereka sorang yg suka cakap lepas dan jarang memikirkan perasaan org lain. Mereka juga menggemari hidup yg teratur. Mereka juga seorang yg tegas namun mereka mudah utk dipujuk dan cepat lembut hatinya. Mereka tidak suka org yg bercakap putar balik dan juga pembohong.



MINTAK GAMBAR KAT ATUK GOOGLE ! :P 



SUMBER : REMAJA 15MEI 2011





KORANG KATEGORI YG MANE YE ?? 
;D 



---> kalau ade jenis laki yg kategori jari tangan ke lengan ke yg agak agak mcm nak merayau rayau tuh .. len macam je tuh .. korang yg pmpuan pmpuan aku sarankan korg sedia kan kayu besball sebatang lahhh... sentuh je sikit kat kulit korg tuh.. HENTAM sedas dua ke .. haaaa ... * SEBAGAI PENGAJARAN OKEH ! jgn nak GATAL SANGAT ! JANGAN NAK BERANI BERANI AMBIK KESEMPATAN ! ooooo ... biase ye ! *

mak aii ! GANAS gila lahh !

SEBAGAI LANGKAH PENCEGAHAN :D

Tuesday, May 17, 2011

:: My 1st Spagetti ::

Assalamualaikum .. 

hai hai korg ... saje je tgn neh .. nak bersenam kan haaaa .. :P
okeh lahh .. sbnr nye saje je nak bt entry baru lagi .. pasal ape erk ?? 
err .. pasal ..... pasal aku suda berjaya lahh memasak spagetti yg pertama aku .. HAHA ... suke suke suke * sambil tersengih2 mcm kuceng :D miawwww * 

asal nye tk tau lahhh mcm mne trfikir nak buat spagetti nehh .. tp pape pon kalau da niat tuhh .. haaa.. mmg nk kne bt lahh kan :)

ptg smlm dgn ujan2 nye aku mngajak lahh ayah kesygn aku g supermarket .. nak crik bhn nak masak spagetti .. asal nye aku crik2 tuh .. sume sikit2 je.. aku tkut kalau bt nnti tk mnjdik ... ngeee .. * mklm lahh 1st time nk masak spagetti kann .. jgn TAMAK sesangat .. kang nnti membazir ... :P * ..okeh ! ..

da settle sume beli brg2 .. bhn2 yg nk dibubuh kat kuah spagetti tuhh .. aku pon blik .. ape erk yg aku  crik je smlm ?? 
aku crik .... kuah prego .. HAHA .. da tuhh spgetti sebungkus .. ermmm .. isi ketam .. tomato 3 bijik .. cheeze sosej .. hoho .. ala.. beli yg simple2 je dulu ... kang kalau tk mnjdik naya je haaa ... :P 

balik je .. aku tk terus bt aku p dok lepak dgn mak aku kt luar umah .. usik2 mak tgh uruskan bunge2 orkid ksygn die haaa... nk ubah dekorasi kt tepi umah lahh .. ape2 je lahh lg ntah mak aku nak buat .. yg aku dokk main pisau kat situ .. congkil2 tanah .. potong2 rumput... lpas tuh kena marah dgn mak .. sbb nnti tumpul pisau nye .. ayah da asah setajam yg mgkin da... ngeeee ... aku bt muke comel aku je lahh .. HAHA XD

lps tuhh .. mlm sikit .. tkde lahh mlm sgt.. dlm pkul 7 tuh bru lahh strt buat .. spagetti tuhh slalu nye org rebus kne bubuh myk sikit kan kt air rebusan tuhh .. aku bubuh gk sikit myk.. tp aku ade ksik pnmbhn sikit.. aku bubuh planta sikit.. kasi bau sdap ..ngeee.. tuh bg aku lahh .. :)

kemudian siapkanlahh kuah nye haa.. bila sosej dgn isi ktam tuh da siap dihiris .. tomato pon da potong kecik2 .. mule lahh menumis bwg putih dgn merah ... 


ngeee... tetiba ade trselit pic pulak haaa ... 
kemudian da tumis kasik sebati .. aku pon bubuh lahh sos prego .. sos ke ? HAHA .. tibai je lahh .. lg 1 aku tumis neh gune planta .. ngeee :P tak gune myk bese ... hehe


haaa....da kacau2 .. siap da bubuh grm secukup rase .. pak ajinomoto sikit... n gula sikit .. kacau lg bg rata ... :) .. tggu lme sikit... then bru lahh masukkan sosej dgn isi ketam td... *  sory lerr bhn nye sikit je * kuah neh aku bubuh air sikit bg kurg masam nye.. yelahh .. yg mkn bkn aku sorg .. 1 fmly ..ngeee :) mak aku ade gstrik .. aku pon ade ..:P so, berjaga2 lahhh .. :) 



:) .. okehh .. gaul kasi rate .. sbnr nye aku bru bubuh separuh neh isi nye tuhh ... :) aku masukkn sume n kuah nye pon surut.. * seperti gambar diatas ye ..:P * HAHA .. trlmpau byk isi lahh katekan ...huhu ..tkpe lahh jnji ade rase kan ... :D

okehh .. biar lame sikit .. da siap kacau sume .. baru lahh bole dihidangkan .. ohh ya ! hirisan tomato tadi yg tlh dsbutkan td .. aku tk bubuh dlm kuah tuhh .. mak aku tak kasik ! HAHA .. tkde lahh .. kalau bubuh kat situ mak aku tk brani nak mkn.. so, aku asingkan jelah .. sape yg nk mkn tomato bole tmbh sndri kat pnggan sndri okeh... :) okeh .. spagetti yg direbus td .. pastikan lame sikit rbus nye tkut die tk msk.. bg betol2 mngmbang .. :) da siap sila lahh toskan air nyee :)

dan finally 

:D taraaa !! inilahh hasil nye ... hehe .. tkde lahhh menarik sgt .. tp okehlahh .. berjaya jgk aku masak ! hehe ..
n dptlahh mngenyangkan perut kami sekeluarga mlm td sbgi DINNER .. hehe ... * fuiiyoo .. dinner spagetti ... ieh3 :P *
kyg time tuh je lahh .. malam lapor balik .. HAHA .. 


---> pape pon NASI adalah makanan yg TERBAIK n MENGENYANGKAN lahh bagi aku .. ngeee :D ... 

Thursday, May 5, 2011

:: Lirik Aku Adalah Aku ::

Assalamualaikum ..

aku da terFALL IN LOVE lahh dgn ....................
dgn..........
dgn..........
lagu AKU ADALAH AKU by MELDA AHMAD nehh ... 
haaaa ....tak tau lahh nape ..ngeee :D 
mybe lirik lagu die ade mksd yg trsndri yg bole memberikan SEMANGAT .. yeahh !! ...
" aku je yg dapat rasa .. haaa .. korg korg ?? ade jgk kott ... err err :P " 
try korg hayati lirik neh sambil nyanyi sekali lahhh :D
Lafazkanlah kata dari hatiku


Terangilah gelap gulita hati


Fahamilah maksud kata lagu ini



Tenangkanlah jiwa yang bergelora



Hentikanlah kerunsingan ku ini

Tutupkanlah jendela oh naluri


Hidup bagiku sesuatu yang indah



Yang tak ternilai kenikmatan dunia padaku ... wooo...


Jika bisa ku kecapi kehidupan ini



Akan ku pasti yang terbaik untuk diriku



Ke mana saja ku bawa jua ke dalamnya



Pasti ku pasti yakin pada semua

Jika bisa ku kecapi kehidupan ini



Akan ku pasti yang terbaik untuk diriku



Tiba masa untuk aku berdiri sendiri



Aku adalah aku sebenarnya

Tenangkanlah jiwa yang bergelora



Hentikanlah kerunsingan ku ini



Tutupkanlah jendela oh naluri


Lafazkanlah kata dari hatiku



Terangilah gelap gulita hati



Fahamilah maksud kata lagu ini


Lepaskanlah sayap impian



Bawalah ku terbang tinggi


Jika bisa ku kecapi kehidupan ini



Akan ku pasti yang terbaik untuk diriku



Ke mana saja ku bawa jua ke dalamnya



Pasti ku pasti yakin pada semua


Jika bisa ku kecapi kehidupan ini



Akan ku pasti yang terbaik untuk diriku



Tiba masa untuk aku berdiri sendiri



Aku adalah aku sebenarnya


Sebenarnya



Tiba masa untuk aku berdiri sendiri



Aku adalah aku sebenarnya



p/s : jom kite jadi diri sendiri :D say no for HIPOKRIT  :) 

Saturday, April 30, 2011

:: Pengembaraan Bermula Bersama Aku lahh :P ::

Assalamualaikum .. 

bila bace balik tajuk entry aku kat atas tuhh .. chehh !! agak cannot go kan bunyik nye .. macam jaoh je perjalanan aku haa .. HAHA .. padahal pengembaraan aku ke PESTA BUKU ANTARABANGSA KUALA LUMPUR KAT PWTC je haaaa ... ngeee :P

okeh lahh .. aku saje je nak citer citer .. nak share dgn korang2 yang sudi bace entry2 dlm blog aku nehh ... huuhu .. :) oke lahh .. berbalik pasal pesta buku nehh .. asal nye aku nak pegi dgn member tapi last2 sensorang jgk haa aku ke sane .. ngeh ngeh .. takpe lahh..yg penting nye taon lepas aku pnh pegi n aku tau lahh nak ke mane mane kann .. ngeee ..tepat khamis pagi dlm pkol 10 lbh aku naik bas dr kuale nak ke ktm sg buloh .. then teros ke putra .. alhamdulillah sampai jgk kat sane .. 

sampai sampai kat ktm putra dlm kol 11 lbh mcm tuhh lahh .. aku sengaje cari hari keje nak pegi pesta tuh cz kalau pegi time hari mggu sah sah ramai orang .. SESAK !! kalau dlm tren pehhh !! tak sanggup aku nak citer lahhh .. korang paham2 sndri lahhh ... :P .. okehh .. sambung balikk .. aku terus jalan sorang2 .. pegi masuk dlm PWTC tuhh ... fuhhh !! aku igtkan tk de lahh ramai org kan time2 hari keje mcm nehh .. tapi sangkaanku meleset ! teeeeeettttt .... boleh tahan jgk lahh ramai wehhhh ... mklumlahhh pesta buku besar2an kannn ... n golongan2 yang paling ramai adalah dimonopoli oleh pelajar2 sekolah lahhh ape lagii beb ! .. sekolah rendah menengah tadika...aiiii ... aku pulakk dok terselit haaa kat celah2 dorang nehh... da lahh aku kecikk .. yg membezakan cuma pakaian aku je haaa... huhu ... :P spoil !

okehh gerai 1st yg aku pegi adalah gerai GEMPAK STARZ .. ape lagii ... " bang nak mntak 1 borang pilih komik tuhh ? n mintak pensil sekali ye .. nak tande .. ngeee terima kasih ! " ... haha.. dgn selambe badak aku je mntakk ... abg tuhh dgn terkebil2 bagi borg dgn pensil tuhh ... ngeee ... sory derr..nak cepat ! ... n aku pon dok godek2 lahhh dari 1 rak ke 1 rakk haaa ... dpt lahh akuu 3 komik .. iaitu.. SHABU SHABU .. LAWAK KAMPUS and DARI ALAM ANGKER .. hah ! .. dapat da buku yg aku nak ! total sume adalah tolak diskaun sume.. kcing kcing kcing ! teeettt RM 20 sahaja ... cantek ! done! hehe :D nak bayar nehh pon baris nye...makk aiiii .... panjang haaa .... 

gerai 2nd yang aku pegi adalah .. gerai KAKI NOVEL lahhh... cari novel lahhh ape lg ... huhu ... 
dapat 1 tajuk nye AKULAH CINDERELLA .. * belom bace lagi .. msh berbungkus lagi dalam rak buku aku .. :P * tolak harge asal dgn diskaunnye .. dapat lahh tit tit tit RM 14  haaa .. gila best lahh .. aku nak beli novel lain ..er er err ... takpe lahh cukuplahhh nehhh ... ngeee ... 

gerai 3rd yg aku pegi pulakkk *gerai lasstt .. konon nye lahh :P * gerai PTS .. aku kat situ cari buku pasal PERANGI SIHIR .. hah ! dengar je mcm biar betol madie bace buku mcm nehh .. tak lahh wehhh .. aku cume nak tau jee ... saje2 bace .. tambah ilmu tak salah kann ... asal niat kita baik tak jd mslh kann ... haaa ... yg nehh plak harge nye bila da ditolak diskaun bagai dapat lahhh RM15.30 .. okeh lahh tuhh drpd hrge asal kann ... 
sume sekali aku da belanje buat beli buku2 nehh dekat RM50 sahaja ... hah ! RM50 SAHAJA kau kate madie ... okehh lahh tuhh.. aku pon tak keje haaa ... :P ngeee....

-----> kat bawah nehh aku selitkan lah pic buku2 yang 
aku da beli siap dgn cenderamata dorg lagi haa ... :D


haaa .. neh lahh antara buku2 yang aku da ambik ehh ? bukan beli kat pesta buku rituh ... :)


yang nehh pulak antara cenderamata yang aku dapat time beli buku2 tuhh lahh kann .. yg dlm pic nehh beg dgn fail dari gempak starz .. ade lagi mcm penanda buku tp tuhh lahh tak tunjukkn pulakk ..dlm buku da buat penanda lahh ape lagi .. :P 

so.. da abeh carik2 sume yang aku nak n da dapt aku pon gerak lahh nak balik kann .. da siap solat zuhur kat surau ktm putra tuhh ... nak dijadikan cerita tragis haaa .. tren sampai .. bila aku da masuk dlm.. aku rse smthing yg pelik .. asal dorg tak masuk erkk dlm tren .. rmai lg yg tggu kat luarr .. aku pon biar lahh.. tapi aku rase laen mcm pulak bile tren tuhh lalu tempat yg aku rse mcm pelik plak kann... TIBA TIBA !! aku trnampak signboard JALAN HAJI SALLEH ! alamak ! ..
abehlahh .. aku sahh da salah naik tren nehh .. haish !! .. elok haaa tren pon sampai ke stesen SENTUL .. grrr ... hampeh jeee ... pusing balik aku tunggu tren ke PUTRA pulak .. hoh ! .. mcm mane lahh aku bole trsalah tren nehh ... SPOIL SPOIL ! .. ermm ...tren nak ke putra lmbt pulak haaa nak sampai ... bila sampai aku tros tggu lahh tren nak ke rawang .. sbar je lahhh ... then terus balik ke sg buluh naik bas ke kuale ... 
mcm2 betoll .. da lahh jln sorg2 .. salah naik tren pulakk .. balik citer dgn mak .. elok haa kena bahan ... haish ! ... sedih sedih .. takpe lahhh ... benda da nak jadii ... :P ngeee ... mcm2 haaa .. pape pon best lahh jugak :)


---> p/s : cepat wehhh !! pesta buku tuhh last esok ! 1 mei haaa ... lambat memang tak berkesempatan lahh korang haaa ... :)