tan tin tan tin

tan tin tan tin
Setiap Cerita ..Setiap Coretan .. Setiap Idea .. Setiap Luahan .. Setiap Lontaran .. Setiap Ilmu .. Setiap Maklumat .. Kita Berkongsi Bersama Di Sini :D

Wednesday, October 12, 2011

:: Cerita cerita di ulu Yam ::

Assalamualaikum...

ok ! aku mengaku aku da lama tak update entry .. diatas sebab sebab tertentu ... :) n kali neh aku try utk mengupdate entry baru .. alahhh .... entry bese2 je ... 

nak citer pasal ape ? pasal tuh haaaaa ! mcm yg kat tajuk tuh lahhh 
* sila baca tajuk diatas .. terima kasih! *
nape aku nak citer pasal ulu yam ... sebab aku suka main air sungai ! :)

takde lahh ... mcm neh ... sabtu minggu lepas dlm 8.10.2011 aku dgn kakak roomate aku g lahh jenjalan kat area ulu yam tuh .. ok! mmg tak dinafikan sgt jauh kedalam ye nak g sungai tuhh ... akak tuh ckp dkt sg ulu yam neh .. ade 7 tingkat .. lain lain port .. tapi yg kitorg pegi hari tuh .. port ulu yam 3 ... time kitorg dtg tuh dlm kol 10 lbh .. dtg2 je sane aku da dgr bunyi air sungai + bunyi serangga2 burung2 ... seronoknye ! .. 
* ok ! aku sangat TERUJA ! ^^, *

nak masuk kedalam kena bayar dlm RM1 utk dewasa .. kanak2 aku tk perasan lahh pulak ... hhehe ... 
kitorg masuk sane mcm bese da bayar tiket masuk ... dgn rase teruja nye jalan jalan dulu nak carik tmpt lepak yg best ... mane tak nye.... ade yg dtg tuh siap bercamping haaa kat situ ... best mmg best ... aku pon nak jugak camping tepi sungai !! :( .. 

takpe lahh .. bukan rezeki time tuh kot nak bercamping bagai.. lgpon cuaca agak tk bape okeh .. mendung siap gerimis lagi .. da penat jalan last2 kitorg turun balik tmpat mula2 kitorg masuk .. lalu jmbtn nk keseberang sungai .. kitorg dok main air kt seberang sane .. air sungai mmg sejuk gegila lahhhh !! seronok ! .. ikutkn nak mndi je kt situ tp niat cuma nak main air je... tk berani lahh nak mandi sungai kalau da cuaca kejap mendung kjp panas ... maunye dok tgh mandi hujan selebat2 alam .... batu batu kat sane bole tahan licin ... 

pape pon dalam seronok seronok kitorg kat sane ade KENANGAN MANIS + PAHIT yg aku rase tak payah lahh nak share kt sini .. hehehe ... MALU :P 

antara gambar2 yg aku sempat ambek kat sane 
:
:
:
V






* kesian kak ili tak dapat nak mandi sungai .. :) *


p/s : setiap kejadian yang Allah ciptakan memang INDAH .. Allah sememangnye lagi KREATIF dalam menjadikan sesuatu :) MasyaAllah ..

* AKU TAK SUKA PACAT !! BENCI BENCI BENCI !! okbai ! T_T * 

No comments:

Post a Comment